Ασφάλιση και ευθύνη για επαγγελματίες χρήστες

 

—–Στην Ευρώπη, οι επαγγελματίες χειριστές μη επανδρωμένου αεροσκάφους που εκτελούν πτήση στον εναέριο χώρο ενός κράτους μέλους της ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται με τον κανονισμό αριθ. (ΕΚ) 785/2004 για τις απαιτήσεις ασϕάλισης των αερομεταϕορέων και των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αεροσκαϕών. Το άρθρο 4 ορίζει πράγματι ότι «Οι αερομεταφορείς […] διαθέτουν ασφάλιση σύμφωνα με τον παρόντα κανονισμό για την κάλυψη της ειδικής αεροπορικής ευθύνης τους ως […] προς τους τρίτους.»

—–Κύριος σκοπός του κανονισμού είναι να διασφαλιστεί μέσω της θέσπισης ελάχιστου επιπέδου απαιτήσεων ασφάλισης ότι τα θύματα ατυχήματος έχουν πρόσβαση σε επαρκή αποζημίωση.

—–Παρά τις συναρπαστικές προοπτικές που προσφέρει αυτή η νέα τεχνολογία, όλοι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη είναι αεροσκάφη που μπορούν να προκαλέσουν σημαντικές ζημίες. Πρόσφατα συμβάντα και ατυχήματα που προέρχονται από την καθημερινή ζωή περιλαμβάνουν τα εξής:

  • υλικές ζημίες, όπως η πρόσκρουση ή η συντριβή σε αυτοκίνητα,
  • παρ’ ολίγον ατυχήματα, όπως η συντριβή ενός drone με κάμερα μόλις λίγα εκατοστά πίσω από τον σκιέρ Marcel Hirscher (YouTube) 

—–Σε τέτοιες περιπτώσεις, η ασφαλιστική εταιρεία σας μπορεί να αποζημιώσει το θύμα μέχρι έναν ορισμένο βαθμό, με την προϋπόθεση ότι έχετε συμμορφωθεί με τους όρους και τις προϋποθέσεις του ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας.

—–Ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 785/2004 καθορίζει επίσης το ελάχιστο επίπεδο ασφαλιστικής κάλυψης ανά ατύχημα, ανάλογα με τη μέγιστη μάζα απογείωσης του μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Το ελάχιστο ποσό κάλυψης αντιστοιχεί σε ένα εκατομμύριο ευρώ ανά ατύχημα.

—–Όλοι οι επαγγελματίες χειριστές μη επανδρωμένων αεροσκαφών θα πρέπει να ασφαλίζονται για ζημίες σε τρίτους με κάλυψη τουλάχιστον 1 000 000 ευρώ.

Πηγή: http://dronerules.eu